HTML

Tankréd és Guillaume

Tankréd és Guillaume, a két háromkarmú dobozteknős életéről szól ez a blog. Az ismeretterjesztő jellegű bejegyzések mellett zömmel a vele való együtt élésről olvashattok, hogy mindenki lássa, milyen örömet okozhat két pici teknős is egy családnak - akár egy kutya.

Hozzászólások

Facebook oldal

Tankréd

2013.03.21. 15:15 Johus

Miért lett Tankréd neve Tankréd?

Az előkészület 6 hete alatt (terrárium megrendelése, átvétele, behátterezése, berendezése) többször is voltam bent az ismerős tenyésztő boltjában, egyrészt, mert egy ideig csak nála, otthon volt Dobozteknős és időpontokat egyeztettünk, másrészt, mert be voltam sózva, harmadrészt, hogy informáljon a fajról stb. Én egy kicsit tartottam a teknős felnőtt méreteitől, mivel a 40 cm széles terrárium azért nem túl nagy, és tudtam, hogy a hímek kisebbre nőnek, úgyhogy megbeszéltük, hogy amennyiben megállapítható a neme, inkább hímet szeretnék. Ekkor még úgy volt, hogy a major alfajból kerül hozzám egy teknős. Másfél héttel azelőtt, hogy megvettem volna Tankrédet, már a boltban is volt néhány Dobozteknős, úgyhogy egyből bele is szerettem a fajba, és beszélgettünk tovább, hogy triunguis is lesz mégis, úgyhogy méret szempontjából mindegy lesz a neme. A hímek viszont szebbek lesznek felnőtt korukra, mert a fejükön sárgás-pirosas foltok alakulnak majd ki. Eldöntöttük a férjemmel, hogy ha majd megyünk teknőcért, nem nézzük a nemüket, hanem amelyikbe beleszeretek beleszeretünk, azt fogjuk hazavinni, úgyhogy előre már csak ezért sem találtunk ki neki nevet, sem nőit, sem férfit. Azt gondoltuk, majd a jelleme vezet minket egy kicsit.

Mikor eljött végre a nagy nap, én értem korábban a boltba és rögtön mentem is a tekikhez nézelődni. Egy nagy csomó művirág középen, itató tál, benne áztatja a hátsóját egy teknős. Mondom magamban, na, a többi biztos a műnövény alatt van, de ez itt elől milyen kis bátor. Aha, egyből berongyolt ő is a többiekhez. Hát így nehéz lesz választani. Aztán kukucskáltam be hozzá, szemezett velem és végül előjött megint. Mászkált egy kicsit, néha rám nézett, mintha csak kelletné magát, hogy "Engem vigyél haza! Engem!"
Az ismerősöm kivette az összes Háromkarmút egy műanyag dobozba, hogy kedvemre ismerkedhessek velük, bedobált nekik egy marék lisztkukacot, úgyhogy egyből ki is tűnt, ki milyen aktív, milyen éhes stb. Maradjunk annyiban, hogy Tankréd volt az, aki a doboz egyik sarkából másik három teknőstársán keresztülvágtatott az átellenes sarokba, hogy övé legyen az összes kukac. Szimpatikus volt a mozgékonysága és ráadásul nagy sansszal hím is, naná, hogy őt vittük haza.

Szerencsére nem túl sokat kellett autóznia egy pici dobozban, sötétben, úgyhogy talán nem viselte meg annyira. Végig az ölemben volt, éreztem, ahogy fötör benne, próbált elbújni:

53753_4913270104285_432076123_o.jpg

Mikor betettem a terráriumába, nem sokat teketóriázott, leásta magát a földbe. Mivel pont a terrárium hideg felében csinálta ezt, kihalásztam és betettem a lámpa alá, onnan elég gyors léptekkel bevonult a sarokba és fejest ugrott a kókuszrostba.

885423_4908006132689_1857866471_o.jpg

Mivel így nem túl sokat lehet vele kezdeni, még nézni sem lehet, mert nincs mit, tanakodni kezdtünk, hogy akkor mi is legyen a neve. Az MTA anyakönyvezhető férfinév-listáját bújtuk már órák óta, vagy nekem vagy a férjemnek nem tetszett az, amit a másik javasolt. Már kezdtük elnapolni a döntést, mikor megakadt a szemünk a Tankréden.

Miért jó a Tankréd?
Először is benne van a "tank" szó. Mert ez a teknőc bizony egy tank. Ez mindenen keresztülvágtat a kajáért. Ez mindent túlél, ez egy igazi harci gép.
Aztán megnéztük, Tankréd ki is volt. Nos, egy keresztes lovag Galileában, akit utáltak a társai, mert akarnok volt, konok, sosem hallgatott senkire, vakmerősége miatt nem kedvelték. Stimmel ez is.
Tankréd alakja feltűnik továbbá Madách Imre Az ember tragédiája című drámájában is (7. szín, Konstantinápoly), ami az én bölcsész végzettségem, de inkább életformám szempontjából is jó pont, így mégis csak valami irodalmi utalást is kap a teknőc neve.

Szóval így lett belőle Tankréd, aki, lévén még csak egy éves, a Tanki becenévre hallgat:

893564_4935085809664_2134448474_o.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: fotó blabla

A bejegyzés trackback címe:

https://dobozteknos.blog.hu/api/trackback/id/tr905159642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása